top of page
  • Writer's pictureCikados

Pakeliui į kino teatrus – meilės ir likimo sampratas persvarstyti kviečiantys „Praėję gyvenimai“

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų, jei žmogus iš praeities pasibelstų į jūsų namų duris? Kas būtų, jeigu? Būtent tokią galimybę ir jos rezultatus narplioja filmas „Praėję gyvenimai“ (Past Lives). Kritikų ir žiūrovų liaupsinamas, „Oskarų“ nominacijų laukiantis režisierės Celine Song ilgametražis debiutas Lietuvos kino teatrus pasieks jau lapkričio 24 dieną.


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

Ši moderni meilės istorija prasideda Pietų Korėjoje – aklai įsimylėjęs paauglys sužino, kad jo simpatija netrukus emigruos į kitą žemyną. Turėjo praeiti dvylika metų, kol Seule likęs Hae Sung (akt. Teo Yoo) išdrįso ieškoti į Kanadą išvykusios savo meilės (akt. Greta Lee). Pasirodo, ji pakeitė vardą ir išsikėlė Niujorko dangoraižių vertus tikslus. Ar tarp jų liko vietos jausmams? Šio svajingo ir autentiško filmo herojai galiausiai susitinka vienai lemtingai savaitei. Jai baigiantis tenka persvarstyti meilės ir likimo, taip pat – šaknų ir ambicijų, sampratas.


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

Filmo režisierė Celine Song (g. 1988 Pietų Korėjoje) paauglystėje emigravo į Kanadą, o 2014 m. įstojo į Kolumbijos universitetą Niujorke studijuoti dramaturgijos. Tiek debiutinė šios menininkės pjesė teatrui, tiek pirmojo ilgametražio scenarijus atsispiria nuo jos pačios biografijos. „Tai tam tikra prasme mano autobiografija, bet visgi mieliau vadinčiau tai tikro gyvenimo adaptacija kino ekranui“, – neslepia režisierė Celine Song. Kaip ir jos debiutinio ilgametražio pagrindinė herojė Nora, C. Song vaikystėje iš Pietų Korėjos persikraustė į Šiaurės Ameriką. Ir tikroji paauglė, ir filmo herojė namuose paliko simpatiją – vaikiną, su kuriuo susitiko tik praėjus dviems dešimtims metų. Filme skleidžiasi ne tik ypatingos sielų draugystės istorija, bet ir egzotiškas Seulo gyvenamųjų rajonų grožis, o šurmuliuojantis Niujorkas vaizduojamas atvykėlio akimis. „Filmuoti Niujorke taip pat sudėtinga, kaip jame gyventi“, – šypsosi C. Song, – „Tai neįmanoma, bet galų gale pavyksta, ir visada būna verta pastangų.“


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

Daugelio svajonių mieste studijavusi ir įsikūrusi režisierė įsitikinusi, kad Niujorkas — miestas, kuriam tavęs nereikia. „Būna dienų, kai Niujorkas tave myli. O būti mylimam, bet nereikalingam — labai svarbi šio filmo žinutė. Hae Sung juk sugeba mylėti Norą jos nereikalaudamas. Manau, kad taip jaučiuosi ir aš, filmuodama Niujorke“, – apie patirtį kuriant „Praėjusius gyvenimus“ kalba režisierė. Ji juokauja, kad „Praėjusių gyvenimų“ filmavimo aikštelėje turėjo sutilpti dvi divos – Niujorkas ir 35 mm kamera.

Niujorkas šiame filme, kurio premjera įvyko Sandanso kino festivalyje, iš tiesų vaidina labai estetišką savo pusę. Po dvidešimties metų nesimatymo parke prie garsiosios „Madison Square Garden“ arenos susitikę vaikystės draugai lanko tokias miesto įžimybes, kaip Brukline esanti šimtametė Jane’s karuselė ar Laisvės statula, kurią matydavo daugybė laivais į Ameriką plaukdavusių naujo gyvenimo ieškotojų. O migracijos tema – dar vienas C. Song kūrinio akcentas.


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

„Esu tiek Rytų, tiek Vakarų mąstymo ir gyvenimo būdo produktas. Siekiau, kad filmas būtų susijęs su abiem pasauliais. Apskritai manau, kad svarbi mano, kaip imigrantės, tapatybės dalis yra noras išvykti“, – mąsto režisierė, kurios filmo pagrindinė herojė, siekdama savo tikslų, pasikeičia vardą ir, nors jos gimtoji kalba – korėjiečių, tampa puikia rašytoja. Rašytojas yra ir jos amerikietis vyras, kuris labiau už viską laukia mylimosios vaikystės draugo viešnagės Niujorke pabaigos.

„Šis filmas, kalbant itin paprastai, yra apie tai, ką reiškia egzistuoti kaip žmogui, arba ką reiškia pasirinkti tokį gyvenimą, kokį nugyveni“, – kalba C. Song. Jos filmo pagrindinė herojė nuolat renkasi – emigruodama pasikeičia vardą, išmokusi angliškai siekia tapti Pulitzerio premijos verta rašytoja. Visgi naująją „aš“ kurianti moteris negali atsispirti iš ekrano žvelgiančiai vaikystės šmėklai. Tačiau ar gali Nora gyventi du gyvenimus? Ką apie tai man jos niujorkietis vyras, neslepiantis, kad laukia ne seno žmonos bičiulio atvykimo, bet jo išvykimo?


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

Filmo „Praėję gyvenimai“ premjera įvyko Sandanso festivalyje, o Berlinalėje jis nominuotas Auksiniam lokiui. Abiejose Atlanto pusėse filmas sutiktas puikiais atsiliepimais – kritikams įsiminė tiek C. Song scenarijus ir režisūra, tiek aktorių vaidyba.

Artėjant 96-iesiems JAV Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimams vis garsiau kalbama apie tai, kuriuos „Oskarus“ galėtų susižerti šis itin autentiškas debiutas. Tarp garsiausiai apkalbamų – itin jautriai pagrindinę filmo heroję sukūrusi aktorė Greta Lee, įtikinamas Noros vyro Arthuro personažą suvaidinusio John Magaro darbas bei C. Song parašytas scenarijus. Giriamas ir odą šiaušiantis „Praėjusių gyvenimų“ garso takelis, kurio autoriai – kompozitorius Christopher Bear ir vokalistas Daniel Rossen.

Filmą prodiusavo ir pristato JAV kino studija „A24“. Įdomu, kad šią vasarą įprastai didelį Holivudo tempą sustabdžius Ekrano aktorių gildijos streikui, ši nepriklausoma kompanija galėjo toliau tęsti darbus, o filmo aktoriai – dalyvauti reklaminėje kampanijoje, nes „A24“ komanda – ne Kino ir televizijos prodiuserių aljanso, atstovaujančio industrijos gigantėms, nariai.


„Praėję gyvenimai“
„Praėję gyvenimai“

<><><><><>


Netrukus „Kino Pavasaris Distribution“ į kino teatrus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje palydės ir daugiau „A24“ filmų“. Tarp laukiamiausių premjerų – komedija su Nicolas Cage „Sapnų scenarijus“ (Dream Scenario), Kanuose abejingų nepalikusi „Interesų zona“ (Interest Zone) ir istorija apie amerikietiškų imtynių dinastijos Von Eric pakilimą ir nuopuolį „Geležiniai gniaužtai“ (The Iron Claw).

bottom of page